pondělí 12. března 2012

Review - Kočičí zlato





Autor - Amy Reeder Hadley

Název - Kočičí zlato

Díl - 1

Rok - 2007

Počet stran - 184






Hodnocení: 4/5
Anotace:
Každá dívka ví, jak snadné je zamilovat se. Jenže není všechno zlato, co se třpytí, kluci jsou prostě nemožní a z lásky se často stane pěkné trápení. Poučená Penny už toho má opravdu dost. Rozhodne se zahájit dívčí válku a vytvořit vlastní tajný klub, který by odhaloval pravou tvář všech proradných krasavců na jejich střední škole. Ale boj proti klukům bude mnohem těžší, než se zprvu zdálo.




Reakce po dočtení: Sakra proč nikde nemůžu sehnat druhej díl!

Penny je úplně normální pohodová holka, která se potýká se školou a druhým ročníkem střední školy. Chce začít pěkně od začátku a změnit vše podle svého. Ani netuší jak daleko je od pravdu.

Její nej nej koníček je šití a tomu věnuje skoro všechen svůj veškerý čas, i když jejím tatínkovy se to moc nelíbí. Tento rok se přihlásila do hereckého kurzu aby mohla vytvářet kostýmy. Bohužel se školou už to není tak snadné jako se šitím. Kvůli tomu, že šije kostýmy na hallowen skoro celé škole není divu, že na školu jí moc času nezbude...

Jednoho dne, když Penny studuje svojí "milovanou" učebnici z biologie narazí na zvláštní věcičku. Pyrit. Pyrit - často označovaný zlato bláznů, vypadá jako zlato, tvoří velké krystaly a často se zamění se zlatem. Přes svůj vzhled je tento minerál prakticky bezcenný. Vnukne ji to velmi velmi zajímavý nápad. Nehodlá se totiž smířit s tím, že kluci v její škole, takzvaní pyriti, chovají k holkám jako k hadru a rozjede velkou školní revoluci... Do toho všeho se jí zaplete i první láska a Penny má co dělat aby vše najednou zvládla.

Tuhle knížku už jsem párkrát četla, ale nedávno jsem jí vytáhla znovu. Moc se mi líbí, protože má originální hlavní myšlenku. Dívčí revoluce ve škole a vyhlazení idiotů? To by nejspíš potřebovalo víc škol, třeba ta naše ;). 

Pyrit
Další věc se se mi moc líbila, bylo to, že Penny nosila své vlastnoručně ušité oblečky, a že někdy fakt stály za to, i když byli občas do očí bijící. Kreslíři si s tím opravdu vyhráli a navíc autorky ke konci knihy píše, že některé šaty opravdu doma má. Nosila je prý za mlada ;). Nevím nevím jak by na mě lidi koukali, kdybych si na sebe vzala šatičky s kapsičkami jako kočičí hlavy :D. Asy by mě měli za blázna, ale opravdu se mi to líbilo, takže opět DOPORUČIJI.



PS: Jediné mínus, které má tahle knížka u mě je, že jsem ještě nikde nesehnala druhý díl, což mě opravdu štve.










2 komentáře:

  1. tuhle knizku jsem videla v knihovne a nevedela jestli si ji pujcit.. no priste jak tam pujdu ji nesmim zapomenout :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak už vím, co budu číst. :) Tipuji, že Pennyna první láska bude s nějakým školním idolem, a že se to pořádně zamotá. :)

    OdpovědětVymazat