Review - Levá ruka boží

Název - Levá ruka boží

Díl - 1

Počet stran - 416

Rok vydání - 2009

Hodnocení - 3 a půl/5

Anotace:

Cale je jedním z tisíců chlapců, kterých se zmocnili fanatičtí a krutí vykupitelé a v naprosté izolaci je připravují na válku proti rouhačským antagonistům. S neobyčejně zmužilým, ale zároveň velmi uzavřeným čtrnáctiletým hochem má podle všeho zvláštní plány jeden z nejvlivnějších vykupitelů – lord vojevůdce Bosco. Jednoho večera Cale náhodou spatří lorda dohlížitele Picarba, jak pitvá ještě živou dívku, a šokován jeho bestiálním počínáním jej zabije a zachrání jinou dívku jménem Riba. Podaří se mu zosnovat útěk ze svatyně, a tak s dalšími dvěma chlapci prchá do neznámého světa za nikdy nepoznanou svobodou... Dobrodružný příběh o životě a hledání víry ve světě, jejž postihla blíže nespecifikovaná katastrofa, je první částí trilogie, která má všechny předpoklady stát se celosvětovým bestsellerem.

Reakce po dočtení knihy: Ufffff...

Thomas Cale. Čtrnáctiletý kluk, dalo by se říct skoro muž, si mnoho protrpěl. Od malička nezná nic jiného než svatyni, v které ho "vychovávali" krutí vykupitelé, kteří se nebáli na něj, i na ostatní akolity stáhnout ruku a surově je zbít. Život, jestli se tomu tak dá říkat, ve svatyni byl úmorný. Věčné cvičební boje, modlení a další útrpné činnosti. K jídlu skoro nepozřetnutelná strava jako je třeba úmrlčí noha a jiné ohavnosti.

Když jednoho dne Cale vykonal čin, který navždy změnil jeho život, musel uprchnout a vzít své přátele a dívku, kterou zachránil sebou. Nevěděl co ho čeká a rozhodně ho nenapadlo jaký si pro měj život připravil osud. Kdyby to věděl, nikdy by se nechtěl ocitnout ve městě jménem Memphis, kde našel nepřátele, přátele, lásku a málem i smrt. Zničený, popuzený a zamilovaný snášel veškeré emoce, které k němu doléhali. A že jich bylo hodně...

Vůbec nevím, co všechno bych Vám o téhle knížce mohla říct. Je v ní všechno: brutalita, láska, emoce, přátelství, zrada, strach... Je toho tolik, že se to strašně špatně popisuje.

Podle mého názoru knížku ocení spíše kluci. Je v ní hodně bojů, válek, útočné taktiky, střetnutí na život a na smrt, krve, intrik a tak dále. Ale nechci odrazovat dívky, určitě by si taky našly něco svého ;).

Knihou se line příběh hlavně Cala, ale prolíná se zde mnoho jiných příběhů. Mě se bohužel někdy stávalo, že jsem se v příběhu trochu ztrácela a špatně se orientovala ke komu co patří. Tato kniha rozhodně patří mezi těžší čtení. Doporučila bych ji spíše zkušenějším čtenářům, protože jsem měla někdy opravdu problém zorientovat se v příběhu. Řekla bych, že na tuhle knížku se vyplatí chvíli si počkat a přečíst si ji až budete koukat na svět jinýma očima, myslím, že to trošičku líp pochopíte. Nechci říci, že by to méně sečtělí čtenáři nezvládly, ale bude to pro ně trošičku náročnější.

Celý příběh na mě působil hrozně zajímavým dojmem. Když jsem měla knížku před sebou, moc se mi do čtení nechtělo, ale když sem jí četla, do děje jsem se pěkně "zakousla" a četla celkem dychtivě. Bohužel, když jsem knížku opět odložila celé se to opakovalo znova. Nevím co to mělo znamenat, protože tohle se mi ještě nikdy u čtení nějaké knížky nestalo.

Dále co jsem nezaznamenala, nebo si toho moje natvrdlost nevšimla bylo, v jakém časovém období se příběh odehrává, proto jsem si některé scény dokázala hůře představit.

Co k tomu nakonec? Je to velice zajímavý a spletitý příběh a myslím, že chybu neuděláte, když si jí přečtěte, ale ti co mají rádi jen klasické fantasy s nádechem romantiky, téhle knížce nepřijdou na kloub.