úterý 10. dubna 2012

RC Review - Lovkyně snů: Vstříc temnotě



Autor - Lisa McMann

Název - Lovkyně snů: VSTŘÍC TEMNOTĚ

Díl - 2

Rok - 2012

Počet stran - 256


Recenzi na první díl naleznete ZDE.


Hodnocení: 4/5

Anotace:

Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o mých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…


Moje reakce po dočtení: Líbí se mi to čím dál tím víc...


Sny. Pro většinu z nás jsou to blahá útočiště klidu, do kterých vděčně každou noc unikáme. Jenže pro někoho to může být i jinak. Pro někoho sny mohou znamenat bolest, strach a utrpení. Není to strach ze svých snů, strach, který je obklopuje vychází z našeho utrpení. A oni nám pomáhají. I za to hrozivou cenu. Lovci snů...

Janie je opět tady. A nemá to o nic lehčí než to měla dřív. Ba naopak. Doma se nic nezměnilo, máma se o ní nestará a jak sama říká její otec v podstatě neexistuje. Jediný kdo je v jejím životě sluncem, které jí dodává sílu je Cabel. Miluje jí a to oddaně. Jeho láska drží Janie nad vodu a pomáhá jí všechny svoje nesnáze překonat.

Když v prvním díle Janie spolu s Cabel odhalili drogového magnáta a pomohli ho dostat za mříže, rozhodla se Cabelova "šéfka", že Janie se svojí schopností vkrádat se lidem do snů, může být spravedlnosti (zákonu) velmi  nápomocná. Začíná se v ovládání snů zlepšovat a už jí nedělá problém pomoct někomu druhému. Je na sebe pyšná, i když chudinka ještě neví co jí to úsilí všechno přinese.

S novým rokem přicházejí i nové problémy. Když na krimilinku, zřízenou zdejší fielridgenskou střední, zavolá jakási tajemná dívka a prozradí jim, že ne jejich škole se děje mezi učiteli a žáky něco nekalého, Kapitánka (policejní šéfka), povolá Janie a Cabela aby případu přišli na kloub. Nebude to tak lehké jak by se mohlo zdát. Nejednou se Janie ocitne v nebezpečí, ale co je možná horší v nebezpečí se ocitne i Janie vztah s Cabelem. 

V tomto díle jsem si ještě víc zamilovala vztah Cabela a Janie. Jak oni dva sou si oddaní. Hlavně on jí ach... Dobře trošičku přeháním, ale vážně se mi to moc líbilo. Z příběhu čišela pravá oddaná láska, i když v některých chvílích trošičku pokulhávala, ale co by byl vtah bez chybičky? Navíc se mi moc líbilo, že kniha nebylo nijak zbytečně prodlužovaná. Nebyli zde žádné přebytečné postavy a tak. Většinou mi přijde, že v některých druhých dílech jsou naprosto nepodstatné věci jako milostné trojúhelníky, zbytečné rozchody a tak. V této knize se nic takového neobjevuje a proto se mi asi tak zalíbila.

I když dávám knížce stejné hodnocení jako prvnímu dílu, musím říct, že se mi tento díl líbil o něco více. Nevím čím to bude, ale celkem dost mě zaujal. Sice je pravda, že mi chviličku trvalo, že jsem se začetla, ale myslím, že to bude tím, jak je knížka napsaná. 

Po knihách které byli napsané v "minulosti" a v "přítomnosti" je tahle tím třetím způsobem. Je psaná v "budouuucnosti" :D. Je psaná ve stylu: Janie udělá tohle, půjde tam a tam... Musím se přiznat, že na začátku knížky jsem se pořád chodila koukat do prvního dílu jestli je to napsané stejně a hleďte bylo. Buď jsem na to zapomněla nebo mi to v tu chvíli nepřišlo na mysli, ale rozhodně to knížce neubírá na hodnocení ;), jen je to malá věcička, přes kterou se musíte ze začátku prokousat.

Myslím, že když si knihu přečtete chybu rozhodně neuděláte. Je to lehké chytlavé čtení. Nebudete jí chtít odložit dokud nezjistíte jak to všechno dopadlo!





Velice bych tímto chtěla poděkovat nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat zde.

4 komentáře:

  1. Už si asi 3 měsíce říkám, že si tuhle knížku koupím, ale zatím jsem neměla odvahu... :)
    Jinak moc pěkná recenze ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze... Já už mám knihu na poště - chudinka, je v balíku.. :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Nečetla jsem zatím ani první díl, ale chystám se na to ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Tahle knížka mi už měsíc leží na poličce a jsem na ni zvědavá, no uvidím, ale vypadá to zajímavě :))

    OdpovědětVymazat