pondělí 17. prosince 2012

Review - Pod nekonečnou oblohou




Autor - Veronica Rossi

Název - Pod nekonečnou oblohou

Počet stran - 328

Díl - 1

Rok vydání - 2012









Anotace:

Hodnocení: 4 a půl/5
První díl futuristické postapokalyptické trilogie na pomezí fantasy, romance a dobrodružného příběhu. Hlavní hrdinové, Aria a Perry, pocházejí ze dvou radikálně odlišných společenských vrstev a vlastně by se neměli nikdy setkat, natož navázat vztah. Aria patří mezi obyvatele uzavřeného, vysoce technicky rozvinutého a izolovaného města, Perry zase do nebezpečného přírodního světa. Když Ariu vykáží z města za zločin, který nespáchala, domnívá se, že ji čeká okamžitá smrt – ve volné přírodě nemá šanci přežít. „Divoch“ Perry je pro ni jedinou šancí, jak se zachránit. Zakázaná láska a rozpolcená civilizace vzbuzuje mnoho filozofických, morálních a etických dilemat zrcadlících se v neobyčejném vztahu dvou hlavních hrdinů.


Moje reakce po dočtení: Ách, fialky...



Svět je v troskách, planeta země je skoro neobyvatelná... přesto se jí podaří spojit dvě bytosti, které by se nikdy neměli potkat...

Nevěřili byste jak vám jedno rozhodnutí může definitivně změnit život. Jestli k horšímu nebo k lepšímu vám řekne až sám čas... Arii už začíná svět iluzí a falešných říší nudit. Nebaví jí předstírat, že je třeba v "písečné říši", která je asi tak skutečná jako čáp co nosí děti. Pomocí svého moudrooka se může dostat do jakékoliv říše, ale touží zažít něco opravdu skutečného. Proto se spolu s dalšími teenagery, nabourají  do bezpečnostní systém a dostanou se ven ze Snění (to je místo - lusk -  ve, kterém žijí spolu s dalšími lidmi, něco podobného jako komunita). Ale touha poznat jiné věci není to jediné co Arii táhne ven. Její matka, která pracuje v Blaženosti (další lusk), se jí neozvala už několik dní. Bojí se, že se jí něco stalo a doufám, že se jí za zdmi podaří nají nějaké odpovědi...

Bohužel se to celé zvrtne. Když začne všude kolem hořet, není úniku. Na oběť padne několik životů, ale ji zachrání neznámí muže, který pochází odněkud z venku. Není ji to nic platné, protože jí obviní za to, že požár zavinila ona. Trest je krutý. Bude vystavena na pospas ničivým éterovým bouřím a bude jí hrozit nebezpečí ze všech stran. Dostala se do Obchodu se smrtí...

Když si Arii uvědomí, že je "venku", je smířená s tím, že umře. Ale najde ji jeden muž... muž, který ji už jednou zachránil. Perry. I on se snaží dostat se k ostatním Krtům, jak s oblibou říkají Arijiným lidem, protože mu unesli milovaného synovce. Arie nebyla jediná, kdo byl potrestaný, za to že se Perry vloupal do Snění mu unesli milovaného člověka. Proto spolu uzavřou dohodu, že si navzájem pomůžou najít Perryho synovce a Ariinu matku.  I přes všechnu smůlu, která je potkala je čeká další osudová rána. Arii napadla banda kanibalů a Perry je všechny bez milosti pozabíjel. Teď je pronásleduje celý kmen...

Díky svým schopnostem se Perrimu daří unikat nástrahám. Je totiž Vidoucí a Vědoucí. Má výborný zrak, a podle pachů dokáže vycítit různé situace. Ovšem necítí už jenom pachy. Něco Perryho a Arii k sobě táhne a neví jak tomu mají čelit. Perry ví, že nemůžou být spolu, protože mísení krve by přineslo jenom prokletí. Sami neví co jim osud přinese jestli najdou své milované a jestli milované najdou v sobě... 

Po přečtení poslední stránky a zaklapnutí knížky, jsem měla pocit, že se druhého dílu nebudu moct dočkat. Vážně jsem byla z knížky hodně nadšená. Jsem opravdu zvědavá s čím se Veronica vytasí v druhém dílu. Jestli bude alespoň tak dobrý jako tenhle na prodejních pultech nezůstane moc dlouho :D.


6 komentářů:

  1. Knižní trailer k této knížce se mi strašně líbil a kvůli tomu si ji chci také koupit:))
    Už se nemůžu dočkat!
    Tvá recenze mě k ní ještě víc vysílá. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trailer jsem neviděla, ale jsem ráda, že jsem tě na ní navnadila ;)

      Vymazat
  2. úplne súhlasím, kniha sa mi náramne páčila 8)

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám knížku zrovna rozečtenou, jsem asi na 60. stránce a nějak se nemůžu dostat dál... =(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už si nejsem jistá, kde se to dějově odehrává... není to někde tam, když jí vyhodili ze Snění? Začátek celkem ujde, ale když se vydávají společně po té cestě. Doufám, že se ti začne líbit ;)

      Vymazat