pátek 26. prosince 2014

RC Review - Posedlost




Autor - Katherine Howeovová
Název - Posedlost
Rok vydání - 2014
Počet stran - 424








Anotace:
Hodnicení: 3/5
V posledním ročníku Akademie svaté Jany v Danversu v Massachusetts to pořádně vře. Studentky se připravují na pohovory na vysoké školy, soupeří o to, která z nich skončí jako nejlepší absolventka ročníku, prožívají první lásky. Všichni očekávají, že dívky velký tlak zvládnou. Jenže se mýlí. Nekorunovaná školní královna se uprostřed hodiny zhroutí s podivnými křečemi a tikem. Lékařská záhada. Nemoc se ale vzápětí rozšíří a brzy už začíná stejnými symptomy trpět stále víc studentek exkluzivní dívčí střední školy. Mají křeče, ztrácejí vlasy, dostávají prudké záchvaty kašle. Školu svaté Anny zachvátí panika, šíří se klepy a dohady, propuká hysterie. Případu se brzy chytnou média a vypuká horečnatá snaha odhalit příčinu potíží studentek. Může za to očkování? Znečištění životního prostředí? Stres? Nebo to snad dívky jen předstírají? Jedině Colleen, která pracuje na zvláštním projektu o čarodějnických procesech v Salemu, si uvědomuje zvláštní shodu okolností. Jejich město se kdysi dávno jmenovalo Salem, a už před třemi sty lety tu skupina děvčat trpěla podobnými příznaky...



Moje reakce po dočtení: Tak teda nevím bud jsem úplně blbá nebo ten konec je úplně na... prd



Největší strach má člověk z neznámého. Když neví proti čemu stojí, když neví co má dělat, když neví proti čemu má bojovat. Na soukromé dívčí škole se objeví jeden velký problém, ale nikdo neví co s tím dělat...

Colleen chodí do maturitního ročníku na školu sv. Jany. Celkem "poklidný" ročník, až na přihlášky na vysokou a snahu stát se nejlepší studentkou školy. Až doposud to byly Colleeniny největší problémy. Tedy do nedávna, kdy se na jedné hodině historie, stala velmi podivná věc. Tamní "královna" školy, se skácela k zemi v záchvatu křečí... nikdo netušil co se to vlastně děje.


Když se takových případů začíná objevovat více, lidé si začínají pokládat otázky, ale nikdo na ně nezná odpověď. Víc a víc dívek se nakazilo jistou Záhadnou nemocí. Nejzáhadnější je na tom to, že všechny nakažené nemají skoro nic společného... ani věk, třídu, jinou nemoc očkování ani symptomy nemají stejné. Jediné co mají společného je jejich škola. Sv. Jana začíná být bombardována nepřetržitými otázkami... 

Colleen a její kamarádky se snaží tuto hroznou nemoc nevnímat a soustředit se na studium. Bohužel to nejde. Když jedna z Colleniných kamarádek onemocní, rozhodne se mladá dívka přijít na kloub té záhadné nemoci. Dojde hned k několika různým závěrům. Některým uvěřitelným, jiným úplně bláznivým. Nakonec přeci jen podlehne většině a přesvědčí samu sebe, že to nejjednodušší řešení je to nejsprávnější... ale co když nemá pravdu?

Kniha je rozdělena na dvě rozdílné časové linie. První se odehrává v minulosti během salemských procesů a druhá s současnosti (na tentýž místě) kde se odehrává již zmíněný příběh o Záhadné nemoci. Pro fanoušky historie je to určitě zajímavé zpestření. Já to spíše brala jako doplnění nebo spíše další krůček k rozluštění nemoci. Jinak myslím, že by tam ta část ani být nemusela ;)

I přes celkem nízké hodnocení (k tomu se ještě dostanu) se mi knížka líbila. Hlavní hrdinka byla celkem milá, její skoro přítel nebo jak by se mu dalo říkat byl fajn. Z celého námětu knížky jsem byla taky nadšená. Přišel mi neotřelí, celkem originální, prostě zase něco jiného. Záhadná nemoc o které nikdo nic neví a má u každého jiné symptomy, by člověk čekal nějako zajímavou detektivku navíc s nadpřirozenými výjevy, protože město v kterém se vše odehrává je Salem... Abych se dostalo k tomu podstatnému. Nic z toho co jsem čekala se vlastně nestalo. Žádné velké odhalení ani velký boom na konci, prostě velké nemastné nic. Popravdě ten konec mě opravdu dostal, celou knížku hltám abych věděla jak to skončí a vlastně se dozvím úplné prd (také možnost, že jsem mi to celé vůbec nedošlo :D). Možná to právě byl úmysl, v podstatě abych úplně nekecala kniha nám otvírá více možností jak to vlastně bylo, ale ani jedna není více vyzdvihnutá, takže mi to prostě přišlo: "Přeberte si to jak chcete!". Někomu by se to mohlo líbit. Otevřený konec o kterém můžete v ponuré večery hloubat, ale mě osobně to opravdu nesedlo prostě CHCI vědět co to všechno mělo za příčinu!!!

Jak mě ten konec odradil donutila jsem se napsat recenzi až teď a knížku jsem četla min. před čtrnácti dny. Na závěr, abych to shrnula, se mi knížka celkem líbila, ale přesto mám pořád tendenci přepsat konec :D.




Velice bych tímto chtěla poděkovat nakladatelství Fortuna Libri, za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete objednat zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat