Review - Paranormálové

Název - Paranormálové: Zlodějka duší
Díl - 1
Počet stran - 339
Rok - 2011

Anotace:

Hodnocení: 3/5
Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch – paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život… Napínavý příběh, v němž se prolíná svět lidí a nadpřirozených sil, je plný dramatických scén, ale nepostrádá ani humor. Je určen pro čtenáře od 13 let.

Reakce po dočtení knížky: Co má sakra znamenat, že je prázdná?

Představte si, že neznáte nic jiného než sledování a zneškodnování upírů, skřetů, víl, čarodějnic nebo třeba i vlkodladů. Nemáte rodinu ani žádné normální kamarády. Je vám šestnáct a jedinou vaší spřízněnou duší je mořská panna. Takový život vede Evie...

Evi žije ve Středisku už od svých osmi let. Je totiž jedinečná. Dokáže rozpoznat paranormála, ikdyby vzal na sebe jakoukoli jinou podobu. Někomu by se mohlo zdát, že její život je plný dobrodružstvý, ale ona svůj život zrovna moc v lásce nemá. Cítí se zde jako ve vězení a ze všeho nejvíc,. by si přála navštěvovat obyčejnou střední školu a být obkolená svými vrstevníky. Bohuže musí trčet ve své "buňce" a jedinou společností je její oblíbený seriál Easten Hignt.

Aby toho nebylo málo, objeví se v Eviině světě hned dva problémy. Jeden trošičku příjemnější než ten druhý ;). Když se jednoho dne ve Středisku rozezní poplach, běží Evii za svojí šéfkou aby zjistila co se děje. Ovšem místo své šéfové v její kanceláři objeví vodoucha, který na sebe může brát podobu kohokoliv. Evii to okamžitě pozná a zneškodní ho. Jenže se sním po čase víc a víc zbližuje a zjištuje, že je to prima kluk. Dokonce začíná litovat toho, že ho pomohla ve středisku uvěznit...

Jenže tohle není jedniný problém. Někdo, nebo něco, má v poslední době spadeno na všechny paranormály. Vraždí je a oni se nemají jak bránit. Nikdo neví jak to zastavit, ani lidi ze Střediska a to Evií začíná mít opravdu velký strach. Když se stím Evii jednoho dne setká, vidí jen hořící postavu, která jí nahání hrůzu...

Nevím co bych vám mohla o téhne knížce ještě povědět. Mohla bych tu vyprávět i odalších postavách, ale víte co? Mě se do toho vůbec nechce. Nemám na o nijak chuť. Nevím jestli mi nesedlo jak byla knížka pojatá nebo snad samotná hrdinka, ale nijak mně tahle knížka nenadchla :(.

Co měla tahle knížka vyjít (už je to pěkných pár týdnů) jsme s kamarádkou obdivovali nádhernou obálku. Hrozně jsem byla zvědavá na její obsah, ale pak sem slyšela tolik různých názorů, že jsem knížku radši odložila. Po přečtení Paranormálů mi knížka přijda jako horší průměr. Takové to neurazí nenadchne. Nemůžu říci, že si nepřečtu další díly, protože jsem zvědavá jak tovšechno dopadne, ale kniha mě nijak moc neoslovila. Třeba vy ji přijdete na chuť.